Projecten
Project visie
Het ene project is het andere niet. Er zijn projecten in alle soorten en maten, afhankelijk van en afgestemd op de activiteiten van uw organisatie. Vooraf een heldere definitie wat uw wensen zijn is van belang.
Mijn werkzaamheden tijdens een project
Plan van aanpak
De doelstelling en het resultaat is de start van het opzetten van een goed projectplan, ook wel plan van aanpak genoemd. Het projectplan is een belangrijk onderdeel voor de sturing van projecten, en verdient zijn tijd en waarde voor het maken ervan bij de uitvoering van het project al snel terug.
Samen met het projectteam worden de zaken besproken en opgesteld, waarna er een helder stuk kan worden gepresenteerd.
- een goede planning
- een goede begroting
- een plan van aanpak
Uitvoering
In deze fase vindt de bouw van het project plaats. Het is de fase dat een project zichtbaar wordt voor buitenstaanders. Voor hen lijkt het alsof het project nu pas gestart is. Het is de ‘doe’ fase. In deze fase is het van belang om de vaart er goed in te houden.
Het is van belang om te blijven communiceren met projectleden en de organisatie door op vaste tijden de voortgang te bespreken. Op deze manier kunnen we nog tijdig bijsturen indien nodig.
Oplevering
Zodra het projectdoel behaald is worden werkzaamheden die nodig zijn om het project draaiende te houden beschreven.
Tijdens de evaluatie nemen we het gelopen traject door. Benoemen de aandachtspunten en bespreken indien nodig de nazorg.
Overdracht vindt plaats.
- een draaiboek
- een stappenplan
- rapportage
Vind de beste project coordinator voor uw organisatie
Waar kan ik u bij ondersteunen?
Laura Hannema
Flexibel, meedenkend en veelzijdig organisatietalent met groot aanpassingsvermogen.
Laura Hannema